PISA: Elever der bruger Ipads klarer sig dårligere

DR skriver i dag at at elever, der har adgang til en iPad, fÃ¥r dÃ¥rligere karakterer, end deres skolekammerater, som ikke har. Samtidig citeres 2 eksperter for at kalde IT integrationen i folkeskolen for ‘hovedkuls’.

Min kommentar: Jeg er grundlæggende glad for at ‘hypen’ omkring smartboards lagde sig for Ã¥r siden. Jeg ser ligeledes frem til at B.Y.O.D. (Bring Your Own Device) -tanken er implementeret sÃ¥ grundigt pÃ¥ studier, at vi kan nÃ¥ til sidste og mest interessante fase: B.Y.O.S. (Bring Your Own Service).

Eller sagt med andre ord: Jeg ser IT verdenen som værende så kompleks og hastigt udviklende en størrelse at jeg tror, at vi er bedre tjent med at satse mere på elevers og læreres egne IT-erfaringer. De har fundet så mange gode værktøjer derude, og de er kompetente i at benytte disse.

Lige nu ser jeg for stor fokus pÃ¥ en tablet-trend der (dog grundlæggende glædeligt) har fÃ¥et mange nye segmenter til at kaste sig over basal – men begrænset – brug af IT.

Der er lukket for kommentarer.