Teenagers teknologiske viden er en didaktisk guldgrube

Mobilsiden.dk refererer fra en engelsk undersøgelse der beretter, at 16-årige teenagere ved mest om teknologien i dagligdagen.

Her i Danmark har vi (igen) en debat om hvorvidt at mobiler (eller som jeg har hørt skoleledere kalde dem: “telefoner”) bør forbydes i undervisningen.

I ‘den ideelle verden’ vil det forhÃ¥bentlig være tydeligt for alle lærere, at inddragelse af teknologiske værktøjer, som elever excellerer i at benytte, er didaktiske guldgruber.

Hvor ‘ideel’ virkeligheden sÃ¥ er anno 2014, er en større og mere kompleks diskussion. Men det er uomtvisteligt at vi i Danmark ikke har mange virksomheder, der har direkte forbud mod brugen af mobiler.

Vi har virksomheder der har en relevant fokus på ansattes brug af sociale netværk i arbejdstiden, hvilke devices der så end benyttes til at tilgå disse netværk.

Jeg tror på at netop teenage-årene er de bedste år til at opnå optimale færdigheder i at håndtere de hverdags teknologier, der forbinder os alle.

Hvis vi tør tage denne udfordring.

Der er lukket for kommentarer.